Senast uppdaterad: 6 december 2023

Anti-spam policy

Spam är all form av marknadsföring, information eller uppmaning som skickas till en person via e-post utan att de har gett sitt uttryckliga tillstånd att motta e-post från dig. All e-postkampanj som inte följer CAN-SPAM-kraven, innehåller förbjudet innehåll och/eller liknar något av exemplen nedan betraktas som SPAM. Typer av e-post som vi betraktar som spam och innehåll vi inte tillåter att skickas är:


  • Pornografi, vuxeninnehåll, eskort, sexuella eller dejtingtjänster.
  • Material som utnyttjar barn eller avslöjar personlig information om barn under 18 år.
  • Material som säljer eller främjar olagliga produkter, droger eller substanser.
  • Material som är grovt stötande eller hotfullt på något sätt.
  • Innehåll som introducerar virus, maskar eller skadlig kod.
  • Innehåll som bryter mot FTC:s CAN-SPAM-lag.
  • Material som uppmuntrar våld mot regeringar, grupper eller individer.
  • Speltjänster eller spelprodukter.
  • Pyramidspel.
  • Affiliate-marknadsföring eller produkter och/eller tjänster med flernivånsmarknadsföring.
  • Listmäklare eller listuthyrningstjänster.
  • Finansiella system och kryptosystem.

Lägga till prenumeranter

Varje prenumerant som du lägger till manuellt eller importerar via en CSV-fil måste ha gett sitt samtycke att ta emot e-postmarknadsföringskommunikation från dig. Det är inte tillåtet att importera prenumeranter som inte har begärt att få e-post från dig tidigare.


Du får inte använda betalda, hyrda eller lånade listor. Om du inte har fått tillstånd från prenumeranten att skicka e-post är det inte tillåtet att skicka e-post till dem.

Obligatoriska element i varje e-post

Vi kräver att varje e-postmeddelande som skickas från WEPZ inkluderar en enkel möjlighet för prenumeranter att avregistrera sig via en länk för att avsluta prenumerationen. Varje e-postmarknadsföringskampanj som skickas via WEPZ måste även innehålla:


  • En korrekt och lämplig ämnesrad.
  • En giltig avregistreringslänk/opt-out-länk i alla e-postmeddelanden.
  • Avsändarens giltiga postadress.
  • Avsändarens giltiga företagsinformation.
  • Lämpligt innehåll som inte bryter mot punkt 1 i anti-spam policyn.
  • Alla CTA-länkar måste leda till samma domän från vilken e-postmeddelandena skickas.

Sändningspraxis

Returfrekvens - Om dina e-postmeddelanden har en över genomsnittet hög returfrekvens kommer vi att granska ditt sändningskonto, och du kommer inte att kunna skicka några e-postmeddelanden innan ditt konto granskats, godkänts och återställts.


Klagofrekvens - Om dina e-postmeddelanden har en över genomsnittet hög klagofrekvens kommer vi att granska ditt sändningskonto, och du kommer inte att kunna skicka några e-postmeddelanden innan ditt konto granskats, godkänts och återställts.

Visa detaljer
- +
Slutsåld